Welpen (7-11 jaar)

Ben jij tussen de 7 en 11 jaar? En hou je van binnen én buiten spelen? Bij de welpen ga je iedere week op avontuur!

In de jungle

Welpen spelen in het Jungleboekthema, dat gebaseerd is op het oorspronkelijke verhaal van Rudyard Kipling. Ze identificeren zich met Mowgli of Shanti (het meisje uit het mensendorp) en spelen in de jungle met hun vrienden Baloe, Bagheera, Ikki, Hathi en vele anderen. In de jungle is er altijd wat te doen en elk dier heeft zijn of haar eigen wijsheden en favoriete bezigheden.

Hoe ziet een opkomst eruit?

Welpen spelen lekker vaak, maar leren ook veel! Om te laten zien hoeveel je geleerd hebt kunnen welpen vaardigheidsinsignes verdienen. Er zijn acht activiteitengebieden zoals “natuur”, “knopen”, “kunst”, “sport” waarin je insignes kan verdienen.

Naast de gewone opkomsten gaan welpen ook op kamp! Kampen zijn een belangrijk onderdeel van scouting en vaak een hoogtepunt voor de welpen. Elk kamp heeft bij ons een totaal ander thema. Elk seizoen hebben wij drie kampen: twee weekendkampen en één zomerkamp. De weekendkampen vinden plaats bij ons eigen clubhuis, maar de zomerkampen zijn altijd op een andere locatie.

Leidingteam

Annemieke

Dirk

Femke

Samuël

Inschrijven

Alle informatie over inschrijven (contributie, voorwaarden, hoe gaat dat dan precies, etc.) vindt je op onze speciale inschrijfpagina!

Voor de welpen geldt dat we op dit moment een wachtlijst hebben. Informeer naar de mogelijkheden!