Roverscouts (stam, 18-22 jaar)

Jongeren tussen de 18 en 22 jaar zijn bij Scouting roverscouts. Roverscouts hebben een duidelijke eigen inbreng en zijn zeer zelfstandig. Er is geen leiding (maar wél begeleiding in de vorm van een stam-adviseur) en ze hebben een eigen bestuur.

Wat is de stam?
Roverscouts organiseren hun eigen kampen en activiteiten en hebben de mogelijkheid door te groeien naar vrijwilliger, zoals leiding. Roverscouts worden gezien als jeugdleden, omdat je als roverscout de laatste hand legt aan je jeugdperiode bij Scouting. De speltak sluit dan ook aan bij de ontwikkeling en ervaringen die je bij de explorers hebt doorgemaakt. Een groep roverscouts wordt een stam genoemd, net zoals je bij de scouts een troep hebt en bij de explorers een afdeling. De roverscouts heten bij onze groep de Terra Incognita Stam (TIS).
Hoe ziet een opkomst eruit?
Omdat de roverscouts zelf hun eigen opkomsten verzorgen verschilt dat nogal! Soms spelen we een bordspel, bereiden we ons kamp voor, koken we lekker of kijken we een film. Het is altijd gezellig!

Inschrijven

Alle informatie over inschrijven (contributie, voorwaarden, hoe gaat dat dan precies, etc.) vindt je op onze speciale inschrijfpagina!