Veelgestelde vragen (FAQ)

Hieronder vind je antwoorden op de meest gestelde vragen (Frequently Asked Questions).

Kleding
Lidmaatschap
Verhuur

Kleding

Iedere speltak kent zijn eigen uniform:

Welpen: een groene uniformbloes
Scouts: een beige uniformbloes
Explorers: een oranje/brique uniformbloes
Roverscouts: een oranje/brique uniformbloes

Alle speltakken dragen daarnaast een das in onze groepskleuren: blauw met geel.

Tijdens de opkomst dragen we het scouting-uniform. Een spijkerbroek, stevige schoenen en een jas die tegen een regenbuitje kan is ook handig om te hebben.

De uniformbloes koop je bij de Scoutshop. De groepsdas en installatietekens krijg je bij het installeren van je (bege)leiding.

Er worden regelmatig nieuwe partijen hoodies en/of T-shirts gemaakt met het Jan Hilgers-logo erop. Deze maken geen onderdeel uit van het officiële scouting-uniform, maar zijn wel heel handig! Informeer bij je (bege)leiding wanneer er weer een nieuwe partij bedrukt gaat worden.

Je pas gekochte uniformbloes heeft nog geen insignes, die krijg je van je leiding tijdens een officieel moment: de installatie. Waar de insignes moeten verschilt per speltak. Scouting Nederland heeft een mooi overzicht:

Welpen
Scouts
Explorers
Roverscouts/stam

Niet alle insignes worden gebruikt in onze groep. Je (bege)leiding kan je er meer over vertellen!

Lidmaatschap

De contributie bedraagt €12,50 per maand. Deze wordt per automatische incasso door onze penningmeester geïncasseerd. Je gaat pas contributie betalen vanaf de eerstvolgende maand  waarin je het inschrijfformulier hebt ingeleverd.

Een zomerkamp kost gemiddeld rond de €100,-. Het bedrag kan per speltak verschilllen omdat met name de accommodatie en reiskosten (vooral bij de oudere speltakken) kunnen variëren. In het kampgeld inbegrepen zitten alle kosten voor het kamp zoals: eten en drinken, activiteiten, terrein/blokhuthuur, verzekering en reiskosten.

De gemeente Ede én wij als groep! vinden het belangrijk dat alle kinderen mee kunnen doen in het scoutingspel. Er is een tegemoetkoming beschikbaar die het mogelijk maakt om gratis met scouting mee te doen, inclusief geld voor kampen en uniform.

Meer informatie via de website van ededoetmee.nl

Je mag gratis en vrijblijvend 3x komen kijken. Kom gerust langs, of stuur via de site een berichtje aan de leiding!

Ben je een paar keer wezen kijken en lijkt het je leuk om iedere week te komen? Van je leiding krijg je een inschrijfformulier. Lever het ingevuld in bij je leiding en je bent vanaf dan officieel lid!

Verhuur

Op de speciale verhuurpagina staat een kalender. Hierop kan je zien wanneer het gebouw verhuurd is. Zie je op de kalender nog plek? Neem dan contact op!

Het gebouw is groot genoeg voor zo’n 80 personen (overdag). Wil je ook overnachten? In het gebouw is plek voor ca. 20 personen, verdeeld over de 2 lokalen op de begane grond.

Zeker! In de twee lokalen op de begane grond is slaapplek voor zo’n 20 persone. In het lokaal op de verdieping mag niet overnacht worden. Natuurlijk kan je buiten op het veld ook een aantal tenten opzetten!